Monday 18 Dec 2017
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
FacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineTechnoratiLinkedinMixx

Εκδρομή του συνδέσμου σε Μονή Βουλκάνου και Αρχαία Μεσσήνη

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδρομή του Συνδέσμου Σιδηροκαστριτών στη νέα μονή Βουλκάνου και στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσσήνης και το αρχαιολογικό μουσείο στις 10 Αυγούστου 2012. Η εκδρομή έγινε σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Συλλόγων Τριφυλίας, την οποία ο Σύνδεσμος ευχαριστεί θερμά.

Ξεκινήσαμε από το Σιδηρόκαστρο λίγο μετά τις 08:00 το πρωί και κατευθυνθήκαμε προς το Ιστορικό μοναστήρι του Βουλκάνου, το οποίο ιδρύθηκε το 1625 στους πρόποδες του όρους Ιθώμη και είναι αφιερωμένο στην Παναγία.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, αφού πρώτα η πρόεδρος του Συνδέσμου κα Μαρία Κ. Λιακάκη καλωσόρισε τους εκδρομείς και ανέφερε ορισμένα ιστορικά στοιχεία για τη μονή και το πρόγραμμα που θα ακολουθούσαμε, έδωσε το μικρόφωνο στον κ. Στάθη Παρασκευόπουλο, πρόεδρο Συλλόγου Ιστορικών συγγραφέων, ο οποίος, μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας, παρουσίασε στους εκδρομείς τα ιστορικά στοιχεία των περιοχών από τις οποίες περνούσαμε και των χώρων τους οποίους θα επισκεπτόμασταν. Η διαδρομή προς τη μονή Βουλκάνου ήταν εντυπωσιακή καθώς ανεβαίναμε το βουνό και διακρίναμε από ψηλά τον καταπράσινο μεσσηνιακό κάμπο.

Αφού φτάσαμε στο μοναστήρι και προσκυνήσαμε, ενημερωθήκαμε για την ιστορία του από τον μοναχό που βρισκόταν εκεί. Ο γέροντας αφηγήθηκε για το πώς οι μοναχοί εγκατέλειψαν το μοναστήρι της κορυφής και ίδρυσαν τη νέα μονή το 1625, μας πληροφόρησε για τις δύο γιορτές της μονής, τον δεκαπενταύγουστο και τον Σεπτέμβριο, για την θαυμα­τουργική Εικόνα της Παναγίας της Βουλκανιώτισσας, που φέρει την επιγραφή "Η Οδηγήτρια η επονομαζομένη τω όρει Βουλκάνω", για τον σπουδαίο ρόλο που διαδραμάτισε η μονή κατά το 1821, καθώς και για την πλούσια βιβλιοθήκη που αυτή διαθέτει. Στη συνέχεια βγήκαμε στο προαύλιο, θαυμάσαμε τα πέτρινα εντοιχισμένα πόδια αγάλματος στον τοίχο του και φάγαμε το παραδοσιακό λουκουμάκι, κέρασμα της μονής. Εγκαταλείψαμε το μοναστήρι με τις καλύτερες εντυπώσεις και κατηφορίσαμε προς τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσσήνης.

Γύρω στις 11:00 π.μ. φτάσαμε στην φημισμένη Αρκαδική Πύλη, όπου μας περίμενε η ξεναγός. Ύστερα από μία ολιγόλεπτη ξενάγηση στο συγκεκριμένο σημείο, όπου θαυμάσαμε το σωζόμενο αρχαίο τείχος, κατευθυνθήκαμε προς το εσωτερικό της αρχαίας πολιτείας των Μεσσηνίων, που ίδρυσε ο θηβαίος στρατηγός Επαμεινώνδας το 369 π.Χ., όταν ελευθέρωσε τη Μεσσηνία από τους Σπαρτιάτες.

Υπό τον καυτό ήλιο, διασχίσαμε τον απέραντο αρχαιολογικό χώρο και είδαμε γεμάτοι θαυμασμό αλλά και συγκίνηση να ξετυλίγεται μπροστά μας ολόκληρη η ιστορία της αρχαίας πολιτείας: ναοί, δημόσια κτήρια, ιδιωτικές οικείες, το συγκρότημα του Ασκληπιείου, το Στάδιο και το Γυμνάσιο, το Θέατρο, το υπόγειο Θησαυροφυλάκιο της πόλης, το Μαυσωλείο των Σαιθιδών, η αγορά με την κρήνη Αρσινόη και τόσα άλλα.

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησής μας συναντήσαμε εντελώς τυχαία τον καθηγητή Πέτρο Θέμελη εν ώρα εργασίας. Υπό την διεύθυνσή του διενεργούνται από το 1987 οι ανασκαφικές έρευνες, παράλληλα με τις αναστηλωτικές εργασίες, με αποτέλεσμα να έχουν έρθει στο φως τα σημαντικότερα δημόσια κτήρια και οι ναοί της εποχής του Παυσανία. Θαυμάσαμε την ευγένεια και την σεμνότητα του καθηγητή, ο οποίος με το έργο του αναμφισβήτητα έχει δώσει πνοή στην αρχαία πολιτεία.

Εγκαταλείποντας την πόλη του Θηβαίου στρατηγού Επαμεινώνδα, κατευθυνθήκαμε προς το αρχαιολογικό μουσείο της αρχαίας Μεσσήνης, 500μ. από το κέντρο του χωριού Μαυρομμάτι, στο οποίο φιλοξενούνται ευρήματα αποκλειστικά από τις ανασκαφές, και εντυπωσιαστήκαμε από τα μαρμάρινα αγάλματα, όπως αυτά της Αρτέμιδος Κυνηγέτιδος ή Λαφρίας και του Ερμή της Μεσσήνης.

Μετά την επίσκεψη στο μουσείο, γευματίσαμε σε ταβέρνα στο χωριό Μαυρομμάτι με θέα τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσσήνης. Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής εντυπωσιασμένοι από το μικρό ταξίδι μας στην ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό. Μέσα στο πούλμαν είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις αλλά και να διασκεδάσουμε, τραγουδώντας παλιά παραδοσιακά τραγούδια! Την «φροντίδα» των εκδρομέων είχαν αναλάβει η γραμματέας του Συνδέσμου κα Αλεξάνδρα Γαλάνη και η έφορος κα Ευσταθία Λιακάκη, οι οποίες μοίρασαν εκ μέρους του Συνδέσμου χυμούς, μπουκαλάκια με νερό και παραδοσιακά εδέσματα. Τα «περί των εισιτηρίων» φρόντισε, όπως πάντα, ο ταμίας μας κ. Ιωάννης Γιαννακλής και ο αντιπρόεδρος μας κ. Δημήτρης Λάζος επιμελήθηκε τις φωτογραφίες.

Ο Σύνδεσμος Σιδηροκαστριτών ευχαριστεί θερμά τον κόσμο που συμμετείχε στην εκδρομή μας, από το Σιδηρόκαστρο, τη γειτονική Αυλώνα, το Καλόνερο, την Κυπαρισσία, το χωριό Μύρο. Επίσης, θερμές ευχαριστίες στον πρόεδρο της Ομοσπονδίας συλλόγων Τριφυλίας κ. Παναγιώτη Λούτο και τον αντιπρόεδρο κ. Δημήτρη Παπακωνσταντόπουλο, στον πρόεδρο της κοινότητας Σιδηροκάστρου κ. Πάνο Μητρόπουλο, στον Πρόεδρο του Συλλόγου Καλονεριτών κ. Κώστα Νασόπουλο, στον Πρόεδρο του Συλλόγου ιστορικών συγγραφέων κ. Στάθη Παρασκευόπουλο.

Δίνουμε υπόσχεση να σας ταξιδέψουμε ξανά σε χώρους ιστορίας και πολιτισμού! Ο Σύνδεσμος Σιδηροκαστριτών Τριφυλίας στηρίζει τον πολιτισμό, την ιστορία, τα ήθη και τα έθιμα της Πατρίδας μας!